16:22

Aby bieganie nie było nudne....




Po pierwsze.... ustal odpowiednie tempo biegu.
No dobrze. Ale co to znaczy odpowiednie. Jeden z moich pierwszych trenerów kiedyś rzekł " jeżeli podczas biegu możesz swobodnie rozmawiać lub opowiadać kawały to znaczy, że tempo twojego biegu jest odpowiednie" 
Więc jeżeli zaczynasz biegać, niech to dla Ciebie będzie regułą. Pamiętaj, że w przypadku gwałtownego odruchu łapania powietrza należy bezwzględnie zwolnić lub nawet przejść do marszu.

Po drugie - nie spoglądaj co chwilę na zegarek...
To może być deprymujące. Przecież nie jesteś na zawodach tylko na treningu i uwierz mi czas pokonywanych kilometrów jest tu sprawą drugorzędną gdyż jesteś w fazie budowania swojej wytrzymałości a do tego potrzeba cierpliwości i czasu.




Po trzecie - mniej znaczy więcej.
Wiesz  co jest błędem początkującego biegacza? Zbytnia intensywność. Wychodząc na trening nie zakładaj, że dzisiaj to muszę przebiec 20 kółek na stadionie , 5 kilometrów itd... Bo jak ci nie wyjdzie to się zniechęcisz. Planuj z głową. Zacznij od biegania przeplatanego marszem co drugi dzień i sukcesywnie wydłużaj czas biegu a skracaj marszu

A na koniec:


7 komentarzy:

  1. Ja bym tu jeszcze dodał, że warto wybierać ciekawe trasy i zmieniać je co jakiś czas, wtedy na pewno nie będzie nudno :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Znam ten problem, że chce się więcej biegać niż forma pozwala na początku i potem jest kryzys ;) Na szczęście już mi to przeszło, ale początkowo właśnie przez coś takiego o mało nie zrezygnowałem z biegania.

    OdpowiedzUsuń
  3. Super blog! Gorąco zapraszam do mnie! :)
    http://viscaelbarcavivacatalunya.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszystkie plany treningowe mają to do siebie, że zaczynają działać dopiero jak się je zastosuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Początki nie bywają łatwe ale jak się chce to wszystko da się zrobić, spodobał mi się ten blog więc dodaje go do katalogu blogów o sporcie możesz go znaleźć tutaj http://blogisportowe.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawy blog, szkoda by się zmarnował,zaktualizuj go!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko przeniosłam na http://biegajacamama.pl

      Usuń

Copyright © 2014 Akademia Biegania i Dietetyki , Blogger